Om du funderar på att börja med artikelmarknadsföring måste du tänka på flera saker innan du börjar. För det första bör dina artiklar innehålla nyckelord. Kom ihåg att regeln om tre-sju exponeringar är mycket viktig för varumärkeskännedom.
Dina artiklar ska också vara lättlästa och innehålla nyckelord som din målgrupp kommer att leta efter. För det andra bör du använda unika webbadresser för dina artiklar i din resursbox. För det tredje bör du alltid använda en artikeltitel som är relevant för ämnet för dina artiklar.
För det sista ska du skriva innehåll med din målgrupps röst. Artiklar kan handla om vad som helst – från en produkt eller tjänst till ett ämne som du brinner för. Du kan även använda ditt innehåll för att utbilda andra konsumenter och företagare. Fördelarna med artikelmarknadsföring är många, och processen kan göras mycket enkelt. Nedan hittar du det bästa sättet att börja med artikelmarknadsföring. Nyckeln till att lyckas med artikelmarknadsföring är trots allt att skriva innehåll som är intressant, informativt och av hög kvalitet.
Förutom att skriva innehåll som tilltalar din målgrupp kräver artikelskrivande också att du tänker på hur dina artiklar relaterar till din verksamhet. Försök att ta reda på så mycket som möjligt om dina kunder och buyer personas. Skriv sedan artiklar som är intressanta, informativa och lätta att överblicka. Glöm inte att inkludera en kort biografi om dig själv i slutet av din artikel. Det visar din expertis och trovärdighet och uppmuntrar människor att läsa vidare.
Hur du inkluderar länkar i din strategi för artikelmarknadsföring
Som en del av din artikelmarknadsföringsstrategi bör du alltid inkludera länkar. Använd om möjligt nyckelord som ankartext för varje länk. Se till att minst en länk leder tillbaka till din hemsida eller en dedikerad landningssida. Vissa webbplatser för artikelinlämning tillåter dock inte länkar till försäljningssidor, så det är viktigt att se till att du följer reglerna för den webbplats som du skickar in artikeln till. Du kan också publicera dina artiklar på webbplatser som tillåter länkar tillbaka till din webbplats.
När du har skrivit dina artiklar bör du också publicera dem på andra webbplatser. Det hjälper att göra research om vilka webbplatser som potentiella kunder frekventerar. På så sätt kan du få fler besökare och berätta för sökmotorerna vad din webbplats handlar om. Oroa dig inte om dina sammanfattningsavsnitt är längre än en sida. I stället bör du avsluta dina artiklar med ett råd, en huvudtanke eller någon annan information som får din artikel att sticka ut från mängden.
Att skapa artiklar för webbplatser är ett utmärkt sätt att bygga ett varumärke och etablera din närvaro på webben. Artikelmarknadsföring ökar din synlighet i sökmotorer, vilket gör att ditt innehåll kan ses av fler användare. För att inte tala om den trafik som det kan generera. Det finns många fördelar med att publicera artiklar på andra webbplatser. Om du är ny på artikelmarknadsföring bör du börja med e-postmarknadsföring. Använd sociala medier och sociala plattformar för varumärken för att dela dina artiklar. Detta bygger upp ditt varumärke och ökar dina chanser att synas i sökmotorernas resultat. Klicka för att läsa mer