Hur artikelmarknadsföring kan gynna din webbplats

Om du använder artikelmarknadsföring för att marknadsföra ditt företag är det viktigt att du skriver användbara artiklar som ger dina läsare information som de behöver. Inkludera relevanta nyckelord och din webbplats URL i innehållet i dina artiklar. Se till att även lägga till knappar för delning i sociala medier så att du kan maximera dina artiklars räckvidd.

Rekommenderad läsning om artikelmarknadsföring finns på den här webbplatsen.

Du kan hitta bloggar som är relaterade till din marknadsnisch eller bloggar som är kända för gästpostning och skicka in artiklar där för att öka deras exponering. Här är några tips för att komma igång.

Användning av artikelmarknadsföring kan driva tusentals besökare till din webbplats. Det kommer att öka din webbplats rankning för ett större antal nyckelord och öka dess auktoritet och pålitlighet. Det kommer att konvertera användare till prenumeranter och kunder. Det kan också ge dig möjligheter att rankas i bild- och videosökningar och få värdefulla backlinks från andra webbplatser. Det bästa av allt är att det hjälper dig att generera trafik genom en mängd olika kanaler. Även om artikelmarknadsföring inte är något för alla företag kan det gynna din webbplats på många sätt.

Samtidigt som artikelskrivande är ett utmärkt sätt att öka din auktoritet och förbättra dina SEO copywriting-insatser är det viktigt att komma ihåg att artiklarna inte får låta generiska. De bör också injicera lite personlighet i dem. Prospects kommer att vara mer benägna att komma ihåg artiklar med lite personlighet. För att få idéer till artikelämnen kan du tala med produktteamet eller intervjua kunder för att få insikter. Om du införlivar visuellt material i dina marknadsföringsartiklar kan du öka sannolikheten för att läsarna läser dem.

Hur man skriver ett pressmeddelande

Innan du börjar skriva ditt pressmeddelande måste du göra en lista över de medier du vill nå. Listan bör innehålla facktidningar, lokala tidningar och radio- och tv-stationer. Du måste också identifiera enskilda journalister och skicka pressmeddelandet till dem. Om du distribuerar ditt pressmeddelande via e-post ska du ringa dem eller posta dem en kopia av pressmeddelandet. Det är viktigt att hålla pressmeddelandet kort och koncist.

Målet med ditt pressmeddelande bör vara det första stycket. Det bör innehålla namnet på företaget eller evenemanget. Nästa stycke bör utveckla ämnet. Varje stycke bör innehålla tre till fyra meningar, och varje stycke bör flyta naturligt från det förra. När du skriver ett pressmeddelande ska du tänka på att publiken är en journalist som är upptagen och inte har tid att läsa ett långt dokument. Skriv ditt pressmeddelande som om du skriver en färdig artikel, så har du större chanser att få stor spridning.

Säkerställ förutom rubriken att resten av pressmeddelandet följer samma struktur. Rubriken bör vara centrerad ovanför det första stycket och bör vara ungefär 65-80 tecken lång. Använd ett tydligt språk och ett typsnitt på 14 punkter för rubriken. Välj en rubrik som framhäver det nyhetsvärdefulla innehållet i ditt pressmeddelande. Se till att inkludera ditt företagsnamn, stad och delstat samt datum och tid för ditt pressmeddelande. Inkludera vem, vad, var och varför.

Pressmeddelandet är fortfarande ett kraftfullt verktyg i marknadsföringen. När det är bra gjort kan ett pressmeddelande hjälpa ditt företag genom att driva trafik till din plats, öka SEO på din webbplats och få fart på ett kommande evenemang. Och det kan till och med vara ett utmärkt sätt att få ut ditt budskap till en bredare publik än någonsin tidigare. Förutom att nå ut till fler människor är pressmeddelanden ett kraftfullt verktyg för att väcka intresse på sociala medier. Om du ska lansera en ny produkt är pressmeddelanden ett effektivt sätt att lansera den.

För att skicka in ett pressmeddelande bör du göra en lista över de medier du vill rikta dig till. Gör en lista över de mest inflytelserika bloggarna och nyhetsbyråerna och anpassa ditt pressmeddelande till deras krav. När du väl har din lista över utskick, letar du upp varje utskicks sida för inlämning av pressmeddelanden. Följ deras instruktioner för att skicka in pressmeddelandet. Ditt pressmeddelande kommer snart att dyka upp i media! Och ju mer du övar, desto mer kraftfull kommer ditt pressmeddelande att bli.

Den viktigaste delen av ditt pressmeddelande bör innehålla en rubrik. Rubriken ska vara kort och tydlig. Pressmeddelandet bör innehålla information som journalister kan använda i sina artiklar och sändningar. Om nyheten till exempel handlar om en ny produkt eller ett företagsinitiativ, se till att ditt pressmeddelande lyfter fram dessa unika egenskaper. Därefter bör du inkludera expertcitat. Slutligen bör den stödjande informationen vara relevant för själva nyheten. Se till att ditt företags brevhuvud och kontaktuppgifter placeras högst upp i pressmeddelandet.

Grunderna för social marknadsföring

Medan traditionell marknadsföring fokuserar på att skapa medvetenhet och försäljning för en produkt, syftar social marknadsföring till att förändra människors beteende och ändra individers beteenden. Kampanjer för social marknadsföring syftar till att förhindra barnmisshandel, stoppa självmord och andra negativa handlingar, som till exempel nedskräpning. Dess effektivitet kan märkas i en mängd olika sammanhang, från ett samhällsmöte till en kampanj mot ett specifikt beteende. Det första steget i den sociala marknadsföringen är att definiera målgruppen.

Dess tillämpning inom marknadsföring är inget nytt koncept. Faktum är att social marknadsföring har funnits sedan 1970-talet. I dagens samhälle är det dock millennials och generation Zers som driver social förändring och utvecklar nya färdigheter i social marknadsföring. Som ett resultat av detta utvecklar annonsörer och marknadsförare nya tekniker för social marknadsföring och skapar socialt medvetna produkter. Det finns dock vissa utmaningar i samband med denna nya form av marknadsföring. Det finns vissa principer och tekniker som sociala marknadsförare måste följa om de vill uppnå önskade resultat.

Målet med social marknadsföring är att förändra konsumenternas beteende genom utbildning och påverkansarbete. Medan traditionell marknadsföring använder sig av övertalningstekniker, drar social marknadsföring nytta av samhällsvetenskapliga principer för att åstadkomma positiva förändringar. En cigarettreklam som syftar till att övertyga rökare om att sluta röka uppmuntrar till exempel konsumenten att ändra sin livsstil. På samma sätt är en kampanj som främjar återvinning utformad för att uppmuntra konsumenterna att tillämpa mer miljövänliga vanor. I en sådan kampanj är det inte produkten som är produkten, utan förändringen i attityd eller beteende.

Hur man tjänar pengar med artikelmarknadsföring online

Ett sätt att tjäna pengar med artikelmarknadsföring är att skapa användbart innehåll. När du har en bra idé om vad folk vill läsa kan du skapa artiklar som är relevanta för deras behov. Du kan också lägga ut skrivandet av artiklarna på någon annan. Se bara till att vara säker på att dina artiklar är av hög kvalitet. Det är väldigt lätt att överdriva nyckelord och få dem sparkade tillbaka! Så här skriver du bra artiklar:

Håll i minnet att dina artiklar är tänkta att visa upp din kunskap om din verksamhet. Tänk därför på att de ska vara lätta att läsa och ha en hög grad av handlingsbara råd. Skriv artiklar som börjar med en fråga som din målkund kommer att ha. När du har besvarat denna fråga följer du en enkel formel för att skriva din artikel. Du kan även inkludera en länk till din webbplats i artikelns huvuddel. På så sätt kommer din målgrupp att se din webbplats som en pålitlig resurs och kommer att återkomma för mer.

Oavsett om du väljer att skriva artiklarna själv eller lägga ut dem på entreprenad är nyckeln till framgång med artikelmarknadsföring att hitta rätt nisch. Om du inte vet något om SEO kan du börja med att läsa några artiklar för att få en uppfattning om vad folk söker efter. Du kommer att upptäcka att de artiklar du skriver kan vara mycket informativa för din målgrupp. En bra titel kommer att locka dem till din webbplats. När artikeln sedan publiceras på en annan webbplats har du många fler chanser att marknadsföra den.